Tuesday 26 July 2016

Market Update (26/07/16)





  • Yen kuat hari ini. Usdjpy telah membuat penurunan hampir 180pips dari harga pembukaan hari ini. Penurunan pair xxx/jpy hari ini adalah disebabkan oleh expection market berkenaan tambahan stimulus dari BOJ pada hari Jumaat nanti telah berkurang. Support penting usdjpy sekarang berada di 103.88. Selagi support ini mampu bertahan, jatuhan usdjpy dijangka terhad. Harga semasa usdjpy ketika update ini ditulis berada di paras 104.40.



  • Harga minyak mentah WTI masih lagi meneruskan penurunan hari ini setelah semalam ianya telah turun sekitar -$1.3. Harga semasa berada di paras 42.68. Harga minyak sudah mencatatkan penurunan selama 4hari berturut-turut sejak Khamis minggu lepas. Penurunan harga minyak ini telah menyebabkan matawang CAD ikut melemah.



  • USD Index setakat ini sedikit turun. Ianya telah mencatatkan penurunan sebanyak -0.21% dan sekarang berada di paras 97.09. Investor & trader sedang menunggu apakah akan ada perubahan kadar faedah dari Fed Khamis nanti jam 2pagi waktu tempatan.



  • Jam 10malam nanti, 1 data high impact yang melibatkan matawang USD akan dikeluarkan iaitu data CB Consumer Confidence. Sila berikan perhatian.


Naim Sangkakelubi
SFA Currency Analyst

No comments:

Post a Comment